فیلم/ انتشار شاخص‌های نظارت مشتریان، در پروفایل عمومی فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد؛ آغاز فرآیند سیستمی صدور و تمدید نماد اعتماد

کد مطلب: 

241378

image

به گزارش سیتنا، دکتر علی رهبری که در برنامه‌ی روی خط خبر شبکه‌ی خبر، سخن می‌گفت، اظهار داشت: دو اقدام مثبت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شده است که کل کسب و کارها (لایه B) و کل مصرف کنندگان (لایه C) در حوزه تجارت الکترونیکی را تحت تاثیر سازنده قرار می‌دهد.

وی تشریح کرد: اقدام نخست، انتشار دو شاخص "تعداد شکایات بدون پاسخ" و "میزان تاخیر در پاسخگویی به شکایات" در پروفایل عمومی فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد است که باعث می‌شود متدولوژی نظارت بر فضای تجارت الکترونیکی از نظارت G بر B به نظارت C بر B توسعه یابد که مبتنی بر تضاد منافع عمل نموده و حالت خودکنترلی ایجاد می‌کند.

رهبری در تشریح اقدام دوم گفت: فرآیند صدور و تمدید نماد سیستمی شده است و دو گام از هفت گام که توسط کارشناس انجام می‌شد (و صف پرونده ها شکل می‌گرفت) سیستمی و هوشمند شده است؛ به طوری که کارشناس از این فرآیند حذف شده و فرآیندی که بیش از چند روز طول می‌کشید چنانچه متقاضی شرایطش را داشته باشد در کمتر از یک ساعت قابل انجام است که علاوه بر تسریع امور، باعث کاهش مفاسد (خطاهای سهوی و عمدی عامل انسانی) این فرآیند شده است.

وی افزود: تنها در چند مورد، هنوز دستگاه مجوزدهنده، وب سرویس استعلام مجوز را ارائه ننموده است و در این موارد هنوز اسکن مجوز بارگذاری می‌شود و کارشناس کنترل می‌کند که امید به خدا با ارائه وب‌سرویس های باقیمانده، در این موارد نیز، صدور نماد کاملا سیستمی خواهد شد.

دسته بندی: 

  • اخبار - گالری فیلم

برچسب: 

  • علی رهبری - سازمان توسعه تجارت الکترونیک - وزارت صمت - نماد اعتماد

مطالب جدید

مطالب تصادفی

دانلود قالبقالب رایگانقالب وردپرسقالب جوملااسکریپتقالب htmlطراحی سایتسایت ایران