سبد خرید خالي مي باشد
بیشتر بخوانید

شرکت فورد که اخیرا خود را به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی اضافه کرده، از تصمیم خود برای رونمایی از خودروی شاسی‌بلند الکتریکی تا سال 2023 خبر داد.

این شرکت تاکنون تنها یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام مک وان را با الهام از خودروی موستانگ طراحی کرده و طبق آخرین گزارش‌ها، مهندسان فورد در حال ساخت دو مدل دیگر در کارخانه Flat Rock میشیگان این شرکت هستند.

هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده اما گفته می‌شود که از لحاظ طراحی و ابعاد، این دو خودرو شبیه به خودرو فورد اج و لینکلن ناتیلوس خواهند بود و مبتنی بر پلتفرم اختصاصی BEV این شرکت طراحی خواهند شد.

طبق گفته یک منبع خبری، قرار بود که این شاسی‌بلندهای الکتریکی در مکزیک تولید شوند اما احتمالا تصمیم مدیران فورد تغییر کرده و این دو محصول را در میشیگان تولید خواهند کرد. گفتنی است فورد اخیرا حدود 850 میلیون دلار برای بازسازی کارخانه میشیگان خود هزینه کرده است.

فورد از اظهارنظر در این رابطه خودداری و اعلام کرد که صحبت در خصوص آینده، مغایر با سیاست‌های این شرکت است. فورد بارها اعلام کرد که آینده از آن خودروهای الکتریکی خواهد بود و این شرکت نیز بر روی این اتومبیل‌ها تمرکز خواهد کرد.

با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده فورد در این عرصه، به نظر باید در آینده منتظر خودروهای الکتریکی بیشتری از سوی این شرکت باشیم.

این مطالب را از دست ندهید :

 ...

تسلا برای دارندگان خودروهایش یک بازی شطرنج عرضه کرده که احتمالا سرگرمی‌های این  برند خودروی الکتریکی تکمیل شود.

شرکت تسلا عرضه سیستم سرگرمی را ابتدا در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی E3 اعلام کرد و حالا با عرضه بازی شطرنج این حرکت را آغاز کرده است.

با توجه به صفحه نمایش بزرگ داخل خودروهای تسلا ارایه یک گیم داخل این خودرو دور از ذهن نبود و قبلا هم این شرکت گیم‌هایی را روی آن عرضه کرده بود.

حالا دارندگان خودروی تسلا قادر خواهند بود با خودروی خود شطرنج بازی کنند یا حتی با دیگر مسافر یا مسافران خودرو به رقابت بپردازند.

مرتبط: ده ویژگی بی نظیر تسلا مدل ۳

تیزر این فیچر جدید خودروی تسلا ( اگر یک بازی شطرنج را فیچر محسوب کنیم ) با تم وسترن عرضه شده و به نوعی تسلا را در برابر راننده خودرو در حالت رویارویی نشان می‌دهد.

به هر داشتن بازی شطرنج احتمالا آخرین ویژگی است که کسی به خاطر آن بخواهد خودروی تسلا خریداری کند اما تسلا حداقل از این طریق به علاقه‌مندان به این خودرو قابلیت‌های کوچک این خودرو را هم نشان میدهد....

در فوریه 2018،  Devon Beccera کار خود را در یکی از شعب شرکت تسلا در کارخانه گیگا ایلتا نوادا، آغاز کرد. بعد از چند ماه از شروع به کار، وی به سِمت «سرپرست قسمت» ارتقا پیدا کرد و حقوقش 25 دلار در ساعت تعیین شد. در ماه جولای، خانم Beccera متوجه شد که باردار است و به مدیر قسمت اطلاع  داد که در فوریه 2019، از مرخصی پس از زایمان خود استفاده خواهد کرد. این نوع مرخصی یکی از پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین حقوق کارمندان محسوب می‌شود.

خانم Beccera در 14 دسامبر 2018 و قبل از تولد فرزندش، اخراج شد.

وی گفت:« جالب است که آنها منتظر ماندند تا لحظه آخر و نزدیک به تولد فرزندم، مرا اخراج کنند.»

یعنی در هفته 28 بارداری، Beccera بیمه پزشکی و تنها منبع درآمد خود را از دست داد. همسر وی نیز شغلی نداشت و همین مسئله باعث شد که این خانواده با چالش مالی بزرگی روبرو شوند.

با انتشار این خبر، سخنگوی تسلا اعلام کرد که اخراج Beccera از شرکت، به دلیل کیفیت عملکرد وی بوده است.

طی سال‌های اخیر، تسلا با شکایات حقوقی متعددی روبرو شد. سازمان حمایت از حقوق خانواده و کارمندان فرزند دار در آمریکا- NLRB- از تسلا شکایت کرده و به این شرکت اتهاماتی نظیر اخراج غیرمنصفانه و ایجاد محیط کاری تبعیض آمیز نژادی و همچنین سو استفاده‌های جنسی در محل کار را نسبت داد.

حالا گزارش‌های متععدد دیگری منتشر شده مبنی بر اینکه کارمندان تسلا بدون دلیل اخراج شده‌اند و کارمندان کنونی نیز از تهدید پیرامون استفاده از مرخصی‌های استحقاقی خود خبر داده اند.

Jennifer Peercy از آگوست 2018، در شعبه لاس وگاس در ایالت نوادا کار می‌کرد. این خانم، مادر 4 فرزند بوده و فرزند پنجمش را باردار است. همکاران جنیفر به اون پیشنهاد داده‌اند که با جا به جا کردن شیفت‌های کاری، برای انجام امور مربوط به فرزند تازه واردش به وی کمک کنند. اما مدیریت تسلا به جنیفر اعلام کرد که امکان تغییر ساعت کاری بین کارمندان غیرقانونی است و تنها دو هفته بعد، او را اخراج کردند. وی حالا یک زن بیست و دو هفته باردار است که هیچ حقوق و منبع درآمدی ندارد.

جنیفر فعلا به دنبال دریافت حقوق بیکاری است و پی شغل جدید نیز می‌گردد ولی همچنان امیدوار است که دوباره به تسلا برگردد. جنیفر در مصاحبه‌ای با گاردین اعلام کرد که با ارسال ایمیل، حتی از مدیرعامل شرکت-ایلان ماسک تقاضا کرده بود که اخراجش نکنند اما این اتفاق افتاد.

گزارش‌های مختلفی از افراد دیگر نیز منتشر شده  و آنها نیز داستان اخراج غیرمنصفانه خود را مطرح کردند.

گاردین جدیدا به قوانین شرکت تسلا رجوع کرده که در بیست و سوم ژوئن بازنویسی شده است. در این قوانین، ذکر شده که کارمندانی که بیشتر از سه ماه از استخدام آنها می‌گذرد، اگر در طی شش ماه به مدت 4.5 بار غیبت کنند، ممکن است اخراج شوند.

تسلا فعلا در باره این قانون خود توضیحی منتشر نکرده اما سخنگوی تسلا، مرخصی‌های استحقاقی کارمندان را جزو این قانون معرفی نکرده است....

شرکت پورشه امروز اعلام کرد که قصد دارد با همکاری کوپرتینویی‌ها، اپلیکیشن اپل موزیک را به خودروی تمام الکتریکی تایکان خود اضافه کند.

این برای اولین بار خواهد بود که این سرویس استریمینگ موزیک اپل در یک خودروی الکتریکی و به عنوان یک اپلیکیشن مستقل تعبیه خواهد شد. بدین ترتیب، دارندگان خودروهای تایکان قادر خواهند بود بدون نیاز به اتصال گوشی به خودرو، به تمامی‌موزیک‌های موجود در لایبرری و پلی‌لیست‌ها و حتی برنامه‌های رادیویی بیتس وان دسترسی داشته باشند.

طبق گفته پورشه، این شرکت امکان استفاده رایگان از اپل موزیک را به مدت شش ماه برای دارندگان فعلی و آینده خودروی تایکان فراهم خواهد کرد. همچنین، سه سال اینترنت رایگان داخل خودرو نیز برای این افراد در نظر گرفته است. پورشه در این رابطه گفت که هیچ یک از دارندگان خودروهای تایکان نباید نگرانی بابت مصرف اینترنت خود در حین استفاده از اپل موزیک به خود راه دهند.

قرار است که آیکون اپل موزیک در صفحه مانیتوری که در خودرو تعبیه شده، اضافه شود و تنها کاری که می‌بایست انجام داد، متصل کردن اپل آی‌دی با اکانت پورشه است. همچنین، کاربران می‌توانند از دستیار صوتی پورشه نیز برای اجرای آهنگ‌ها و یا تغییر ایستگاه‌های رادیویی استفاده کنند.

این شرکت آلمانی اعلام کرده که احتمالا در آینده نزدیک، علاوه بر تایکان، شاهد اضافه شدن اپل موزیک به دیگر خودروهای این شرکت نیز که امکان پشتیبانی از این سرویس را دارند، خواهیم بود....

image

اپل کار Apple Car یا خودروی الکتریکی اپل یا پروژه تایتان یا هر نام دیگر حکایت از اشتیاق این شرکت به ورود به بازار خودرو است.

اپل در سال 2014، پروژه تایتان خود را با بیش از 1000کارمند آغاز کرد. پروژه تایتان، به توسعه خودروهای الکتریکی مربوط می‌شد که قرار بود در مکانی نامعلوم انجام شود. اما درگیری‌های داخلی، چالش‌های مرتبط با رهبری این پروژه و دیگر مشکلات، تاثر خود را گذاشت و باعث شد که در سال 2016 زمزمه‌های توقف برنامه‌های اپل در این حوزه شنیده شود.

اپل صدها کارمند این پروژه که با رهبری Bob Mansfield آغاز به کار کرده بود را تعدیل کرد. اعلام شد که اپل قرار است به جای یک خودروی کامل، روی سیستم رانندگی خودکار تمرکز کند. سیستمی که قرار بود توسط شرکت‌های مختلف سازنده خودرو، مورد استفاده قرار گیرد.

با وجود اینکه شایعات مختلفی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل سیستم نرم افزاری خودروهای خودران را توسعه خواهد داد، اما این شرکت با استخدام مهندس تسلا-Doug Field، دوباره زمزمه تولید یک خودروی کامل را بر سر زبان‌ها انداخت. البته به رغم اینها حتی برخی بنیانگذاران اپل هم معتقد بوده‌اند آینده در اختیار تسلاست نه اپل!

Ming-Chi Kuo یک تحلیل‌گر با سابقه است که معتقد است اپل هنوز هم ایده خودروی خودران را در سر دارد و این خودرو را بین سال‌های 2023 تا 2025 تولید خواهد کرد. Kuo همچنین عقیده دارد این خودرو، از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و حتی سرویس، محصول استثنائی و حرفه‌ای دیگری از این شرکت خواهد بود. تراشه‌های طراحی شده اپل قرار است توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شود و با چنین قابلیت‌ها و امکاناتی، بدون شک در این صنعت پر رقابت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

در ژوئن 2017، مدیر عامل اپل-تیم کوک- رسما اعلام کرد که اپل به روی توسعه نرم افزار سیستم خودران رانندگی کار می‌کند. اپل معمولا اطلاعات زیادی از پروژه‌های در حل انجام خود اعلام نمی‌کند اما در مورد صنعت نرم افزاری خودرو، به دلیل وجود قوانین سفت و سخت، این خودداری سخت است.

در اوایل 2017، اپل از California DMV اجازه دریافت کرد تا خودروی خودران مجهز به سیستم خود را روی جاده‌های عمومی آزمایش کند و قرار شد برای این آزمایش از چند مدل خودروی اس‌یووی 2015 Lexus RX450h استفاده کند. تا می 2018، اپل 70 وسیله نقلیه در جاده‌ها داشت که نرم افزارهای رانندگی خودران اختصاصی‌اش را به روی آنها سوار بود.

image

فعلا مشخص نیست که آیا اپل تصمیم دارد قطعات سخت افزاری سیستم رانندگی خودکار خودروها را نیز خود بر عهده بگیرد و یا اینکه وظیفه را به عهده شرکت سازنده دیگری بگذارد.  صرف نظر از ایکنه سازنده خودرو و قطعاتش چه شرکتی خواهد بود، سنسورها و نرم افزار سیستم، به دوش خود اپل است. اپل همچنین به روی لوازم سنسور لیدار نیز کار می‌کند.

یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار اپل قرار دارد، یک سرویس خودران شاتل است که PAIL نام دارد. برنامه شاتل قرار است کارمندان را بین دفاتر اپل در سیلیکون‌ولی، جا به جا کند. اپل با همکاری فولکس واگن قرار است سرویس رانندگی خودکار خود را در ون‌های جابه‌جایی  Volkswagen T6 تعبیه کند تا در برنامه PAIL مورد استفاده قرار گیرد.

مرتبط: لامبورگینی هوراکان Evo ، سریع و بی نقص

اپل چندین تیم دارد که هر کدام در یکی از شاخه‌های نرم افزارهای رانندگی خودکار فعالیت دارند. در کانادا، تیمی وجود دارد که به روی توسعه سیستم عامل مرکزی این تکنولوژی کار می‌کنند. تیمی دیگر نیز به روی توسعه نرم افزاری کار می‌کنند که قرار است به روی این سیستم عامل ایجاد شود مانند قابلیت‌های مختلف رانندگی خودکار.

تاریخچه خودروی اپل-Apple Car

علاقه اپل به خودروها به زمان اولین آیفون بر می‌گردد. مسئولین اپل(از جمله استیو جابز) قبل از اینکه حتی اولین آیفون را عرضه کنند نیز ایده تولید یک خودرو را در سر داشتند. حتی ملاقات با سازنده‌ها نیز انجام شد اما گفته می‌شود که در سال 2008 مسئولین اپل تصمیم گرفتند دگر روی این پروژ کار نکرده و روی توسعه آیفون تمرکز کنند.

حالا که آیفون به ثمر رسیده و عملا سودآورترین و موفق‌ترین محصول اپل است، شاید حالا وقت آن رسیده باشد که دیگر این غول تکنولوژی، شانس خود را در دیگر شاخه‌ها نیز امتحان کند.

اولین زمزمه‌های شروع پروژه اپل کار، از سال 2015 شروع شد. در فوریه این سال، یک ون رمزآلود ا شده توسط اپل در خیابان‌ها شناسایی شد. این ون، یک سری قطعه‌های دوربین مانند در بالای خود داشت و همه گمان کردند اپل پروژه‌ای مانند Google Street View در حال توسعه دارد. اپل بعدا اعلام کرد که این ون مربوط به پروژه نقشه یابی بوده است.

image

چندی بعد، Financial Times  فهمید که اپل در حال استخدام متخصصان تکنولوژی و وسایل نقلیه، برای کار در یک پروژه آزمایشگاهی فوق سری است.

اپل از سال 2015 همچنین چندین کارمند متخصص در صنعت خودروسازی را به استخدام خود درآورده است. کارمندانی از شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، فورد و GM و حتی افرادی از شرکت‌های خودروسازی کوچک‌‌تر.

اپل متخصصان سابق زیادی از تسلا به خود جذب کرد مانند David Nelson( مهندس مکانیک تسلا، John Ireland( مهندس ارشد تست قدرت سابق تسلا)، Lauren Ciminera( کارمند اسبق تسلا) و حتی نائب رئیس سابق تسلا، Chris Porritt که گفته می‌شود همگی برای توسعه پروژه اپل کار به این شرکت پیوسته‌اند.

همچنین David Masiukiewicz  ، برنامه نویس ارشد CNC سابق تسلا نیز در 2016 به اپل پیوست تا در ساخت نمونه‌های پروتوتیاپ اپل کار همکاری کند.

مخفی کردن دفتر اصلی  اپل کار

هم زمان با شایعات مربوط به پروژه اپل کار، اطلاعاتی نیز راجع به محل جدید سری  توسعه پروژه اپل کار در منطقه Bay Area منتشر شد.  بر اساس این شایعات، محل توسعه خودروی اپل، احتمالا در سانیویل الیفرنیا، درست در نزدیکی مجتمع اینفینیت لوپ اپل قرار دارد.

شایعات دیگر حاکی از این است که توسعه خود خودروی یا نرم افزار خودروی اپل  نیز در یک مکان سَری و خارج از خود کمپس اصلی اپل انجام می‌شود.

گزارش‌های دیگری نیز دیده می‌شود که ادعا می‌کنند اپل یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای توسعه وسایل نقلیه در برلین دارد. ظاهرا در این آزمایشگاه، بین 15 تا 20 کارمند مرد و زن متخصص در زمینه صنعت خودروسازی آلمانی فعالیت دارند.

 

سرمایه گذاری روی Didi Chuxing

در ماه می 2016، اپل 1 میلیارد دلار به روی سرویس حمل و نقل اینترنتی Didi Chuxing چینی سرمایه گذاری کرد. این سرویس را می‌توان همتای اوبر نامید. Didi Chuxing در صنعت حمل و نقل اینترنتی در کشور چین، حرف اول را می‌زند و بیش از 80 درصد سهم از بازار این کشور را در اختیار دارد.

Didi Chuxing می‌تواند در آینده برای پروژه اپل کار مفید باشد زیرا منبع داده‌ای خوبی برای پروژه‌های خودروهای خودران محسوب شود. اگر اپل بتواند سیستم خودروی خودران مخصوص خود را توسعه دهد، استفاده از این سیستم در شبکه بزرگی همچون Didi، اطلاعات ارزشمند بسیاری از الگوریتم‌ها تکنولوژی خودران ارائه می‌شود.

دیگر فعالیت‌های مربوط به صنعت خودرو

در دسامبر 2015، اپل نام 3 دامین اینترنتی مرتبط با صنعت خودرو را به ثبت رساند از جمله apple.car، apple.cars و apple.auto.. البته این امکان هم وجود دارد که هر سه دامین به سرویس CarPlay مرتبط باشند اما احتمال این هم هست که برای آینده فعالیت‌های خودروسازی این شرکت رزرو شده‌اند.

در حال حاضر این سه دامین توسط اپل اداره نشده و هیچ اطلاعاتی روی آنها وجود ندارد.

تاریخ عرضه

بر اساس شایعات، اپل برنامه داشت اپل کار را در سال 2020 عرضه کند. اما حالا که مشخص شده پروژه ساخت خودرو تسط اپل متوقف شده، همه چیز در هاله‌ای از ابهام وجود دارد....

شرکت تویوتا در حال تست و بررسی استفاده از سقف‌های خورشیدی بر روی خودروی الکتریکی پریوس (Prius) خود است. به گفته این شرکت، سقف‌های خورشیدی مدنظر می‌توانند حدود 44.5 کیلومتر به میزان مسافتی که این خودر می‌تواند در طول روز بپیماید، اضافه کنند.

این سقف خورشیدی توسط شرکت Sharp تولید و ضخامت آن به 0.03 میلیمتر می‌رسد. شارپ اعلام کرده که این دستاورد می‌تواند تا 860 وات برق تولید کند و حتی مادامی‌که خودرو در حال حرکت است، خود را شارژ خواهد کرد.

قرار است مراحل استفاده آزمایشی از این سقف‌های خورشیدی در اواخر ماه جاری میلادی آغاز شود. البته این برای اولین بار نیست که تویوتا، استفاده از سقف‌های خورشیدی را برای خودروهای خود در نظر گرفته است. اگر خاطرتان باشید، این شرکت در سال 2010، پنل‌هایی را برای خودروی الکتریکی خود تولید کرد که می‌توانست باتری کمکی اتومبیل را شارژ کند.

اما تفاوتی که در این پنل‌های خورشیدی جدید وجود دارد این است که نسخه جدید به مراتب بهینه‌تر عمل می‌کنند. بدین معنی که این پنل‌ها قادرند تا پنج برابر برق بیشتری تولید کنند و در نتیجه، خودرو مسافت بیشتری  را خواهد پیمود.

تا به امروز، تویوتا مدلی تمام الکتریکی را به بازار عرضه نکرده و این پنل‌های خورشیدی فعلا برای مدل‌های هیبریدی این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته این شرکت چند هفته پیش، رسما از تصمیم خود برای تولید خودرویی تمام الکتریکی خبر داد. محصولی که قرار است با همکاری شرکت سوبارو (Subaru) تولید شود.

با توجه به اینکه میزان برق تولیدشده توسط این پنل‌ها قابل‌توجه نیست، باید منتظر ماند و دید که این ایده تا چه اندازه خواهد توانست موفق عمل کند و نظر خودروسازان را به خود جلب کند. شرکت هیوندا نیز در سال گذشته استفاده آزمایشی از سقف‌های خورشیدی را بر روی برخی خودروهای خود آغاز کرد. در این میان شرکت Lightyear نیز اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2021، خودروهای خورشیدی خود را تولید و روانه خیابان‌ها کند....

image

image image image image image

تنها چند ماه تا بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2020 توکیو باقی مانده و در همین رابطه، شرکت ژاپنی تویوتا از جدیدترین محصول خود ویژه این رویداد که یک خودروی الکتریکی به نام APM است، رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد که تویوتا قصد دارد تا حضوری پررنگ در المپیک 2020 داشته باشد و این رویداد ورزشی بزرگ، به بهترین شکل برای معرفی هرچه بیشتر محصولات و تبلیغ برند خود استفاده کند. این شرکت ژاپنی اخیرا اتومبیلی الکتریکی به نام Accessible People Mover را برای استفاده مسافران و ورزشکاران در این گردهمایی جهانی معرفی کرد.

این خورو که ویژه المپیک 2020 طراحی شده، از ظاهری شبیه به اتومبیل‌های زمین‌های گلف برخوردار است و می‌تواند تا شش مسافر را حمل کند. انرژی این خودرو از طریق نیروی الکتریسیته تامین می‌شود و با سرعت نسبتا پایینی برای امنیت بیشتر مسافران در خیابان‌ها حرکت می‌کند.

طراحی این خودرو به گونه‌ایست که حتی افراد کم‌توان که با صندلی چرخ‌دار جابجا می‌شوند نیز می‌توانند به راحتی و از طریق پله مخصوصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، وارد خودرو شوند. صندلی‌های این خودرو همچنین از قابلیت جمع شدن و یا تا شدن برخوردارند.

تویوتا قصد دارد تا 200 دستگاه از این خورو را تولید کند. به گفته این شرکت، خودروی APM در دو مدل روانه بازار خواهد شد که مدل نخست برای جابجایی مسافران،کارکنان مراکز، ورزشکاران، بازدیدکنندگان و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدل دوم نیز که شبیه به یک آمبولانس عمل خواهد کرد، برای جابجایی کادر پزشکی تیم‌ها استفاده خواهد شد.

حداکثر سرعت این خودرو برابر با 20 کیلومتر بر ساعت عنوان شده و قادر است با یک بار شارژ کامل تا 100 کیلومتر را بپیماید....

image

شرکت جگوار اخیرا اعلام کرد که دومین خودروی الکتریکی این شرکت، نسخه‌ای جدید از سدان XJ خواهد بود. جگوار برای تبدیل XJ به یک خودروی الکتریکی، سرمایه‌ای حدود 1.25 میلیون دلار را در نظر گرفته و قصد دارد تا برای تولید محصولات الکتریکی، کارخانه تولید خودروهای خود در برومویچ انگلیس را به تجهیزات جدید مجهز کند.

فرآیند تولید این خودرو توسط همان مهندسانی که اولین خودروی الکتریکی جگوار یعنی I-Pace را طراحی کرده‌اند، مدیرید خواهد شد. خودروی I-Pace در سال 2018 به بازار عرضه شد و اکنون توسط یک شرکت استرالیایی تولید می‌شود.

جگوار اعلام کرده که سری جدیدی از محصولات الکتریکی این شرکت به زودی و در کارخانه برومویچ تولید خواهند شد و برای تمامی‌مدل‌های 2020 و بعد از آن، یک نسخه الکتریکی یا هیبریدی در نظر گرفته خواهد شد. هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده و مشخص نیست که مدل الکتریکی XJ چه زمانی وارد بازار می‌شود.

این شرکت خودروساز در تلاش است تا از این طریق، بخش زیادی از شغل‌های خود را حفظ کند. در سال جاری، جگوار نزدیک به 4500 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. در سال گذشته، حدود 1500 نفر دیگر از این شرکت اخراج شده بودند که مواردی همچون کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی، ورود شرکت‌های خودروساز چینی به بازار و همچنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به عنوان دلایل اصلی این تعدیل نیرو عنوان شده است.

جگوار اظهار امیدواری کرد که با این تصمیم، دیگر تولیدکنندگان خودرو در بریتانیا نیز به تولید خودروهای الکتریکی ترغیب شوند تا از این طریق بتوان هزاران شغل را در این کشور حفظ کرد. چندی پیش، شرکت‌های فورد و هوندا از تعطیلی کارخانه‌های خود در انگلیس خبر دادند و حتی شرکت بریتانیایی James Dyson، اعلام کرد که قصد دارد تا خودروی الکتریکی خود را در سنگاپور تولید کند....

خودروی مدل Type 64، به عنوان اولین خودروی پورشه شناخته می‌شود و قرار است این هفته به حراج گذاشته شود. ارزش این مدل، بیش از 20 میلیون دلار تخمین زده شده است.

البته شرکت سازنده ادعا می‌کند که این خودرو اصلا مدل پورشه نیست.

RM Sotheby، شرکت برگزار کننده این حراجی می‌گوید که این خودرو، از مدل‌هاییست  که پیش از تحول تاریخی پورشه تولید شده است. همچنین این خودرو، قدیمی‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که مزین به نشان نمادین مدل پورشه بوده که در جلوی خودرو قرار می‌گیرد. به علاوه اشاره شد که این خودرو، به صورت رسمی یک خودروی مدل پورشه محسوب نمی‌شود.

Astrid Böttinger ، سخنگوی موزه تاریخ پورشه در بیانیه‌ای اعلام کرده :« خودروی  Type 64، اولین خودروی عرضه شده توسط پورشه محسوب نمی‌شود، حتی اولین خودرویی نیست که نام «پورشه» به روی آن تعبیه شده است.»

دلیلی این اشتباه گرفتن نیز به موسس پورشه و ارتباطش با شرکت فولکس واگن مربوط می‌شود: زمانی که فری پورشه(Ferry Porsche) پسر فردیناند پورشه، خودروی مدل 64 خود را فروخت، نام « Volkswagen Sport»  در قرار داد ذکر شده بود.

خودروی The Type 64، در واقع سرمنشا خودروی پورشه محسوب می‌شود، یا به عبارت دیگر، DNA پورشه.»

پورشه در سال 1934، مدل KDf-Wagen را برای شرکت فولکس واگن طراحی کرد که نام دیگرش «خودروی مردم» بود. این خودرو، همان مدلی است که به عنوان خودروی بیتل فولکس می‌شناسیم. به ادعای BBC، این خودرو بر اساس ایده‌ای از آدولف هیتلر طراحی شده است.

image

خودروی مدلType 64 ، به عنوان طرحی ارتقا یافته برای مدل بیتل، تحت عنوان خودروی اسپرت مسابقه‌ای، معرفی شد مثلا تایرهایی داشت که باریک‌تر بودند.

image

چندی بعد، شرکت پورشه، درخواستی از سوی National Socialist Motor Corps دریافت کرد تا سه مدل اسپرت از KDf-Wagen طراحی کند تا برای مسابقات برلین تا رم، مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، طراحی خودروی Type 64 ارتقا یافت.

image

این مسابقات برگزار نشد اما پورشه موفق شد تا پروژه خودروی Type 64 خود را به ثمر برساند، اگرچه شرکت همچنان در زیر سایه فولکس واگن فعالیت می‌کرد.

طبق گفته بوتینگر، Type 64 را می‌توان جد بزرگ تمام خودروهای اسپرت پورشه دانست.

image

تنها سه مدل خودرو تایپ 64، از جنگ جهانی جان سالم به در بردند.

image

در سال 1948، فردیناند پورشه شرکت خودروی نه چندان شناخته شده خود را راه اندازی کرد و اولین مدل پورشه،  Porsche 356 برای اولین بار رونمایی شد.

image

Porsche 356، اولین خودروی رسمی پورشه محسوب می‌شود و اولین مدلی از این شرکت است که به علامت اختصاصی پورشه مزین شده است.

image

مدل Type 64 نیز در سال 1948، به علامت پورشه مزین شد.  با وجود اینکه مدل 356، به صورت رسمی اولین پورشه محسوب می‌شود، هنگام معرفی 356،  خودروی Type 64 نیز کنار آن معرفی شد.

بنا به گفته فرانک جانگ، رئیس موزه تاریخ پورشه، خودروی Type 64 تنها به دلیل تبلیغات، هنگام برگزاری مسابقه به حروف کلمه پورشه مزین شده بود و بعد از اتمام مسابقه، علامت شرکت از روی آن برداشته شد.

image

بعد از آن، پورشه مدل Type 64 را در سال 1949، به یک راننده مسابقه به نام Otto Mathé فروخت اما در قرار داد فروش ذکر شده بود که خودرو متعلق به شرکت« Volkswagen Sport» است.

Type 64 در واقع یک مدل توسعه یافته از فولکس واگن و شروع راه خودروهای پورشه محسوب می‌شود.

image

جانگ می‌گوید:« این مدل، توسط تیم اصلی پورشه طراحی شده به همین دلیلی جزئی از تاریخچه پورشه محسوب می‌شود. ما چندان موافق به حراج گذاشتن چنین خودروی اسطوره‌ای نیستیم اما در هر صورت مخالفتی هم نداشته و نقش پر رنگی نیز در حراج آن نخواهیم داشت.»

جانگ اضافه می‌کند:« مدل Type 64 را می‌توان به نوعی، اولین مدل پورشه یا حتی قدیمی‌ترین خودروی پورشه دانست و به همین دلیل قیمت گذاری و فروش آن، واقعا بی معنی است. این خودرو، ارزشی فراتر از مادیات دارد.»

image

این خودروی جنجالی، قرار است روز شنبه در مراسم حراجی Monterey Car Auction برای فروش به بالاترین قیمت، به حراج گذاشته شود. تخمین زده شده که این مدل، ارزشی بالاتر از 20 میلیون دلار دارد.image

image

image

منبع: businessinsider...

image image image image image image

سامسونگ توانست با همکاری شرکت ودافون امکان کنترل از راه دور خودروها را فراهم کند. این خودرو که Lincoln MKZ بود، در جریان رویداد «فستیوال سرعت گودویل» در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و کاربری که چندین متر با خودرو فاصله داشت، کنترل آن را در دست گرفته بود.

این قابلیت به کمک تکنولوژی 5G شرکت ودافون امکان‌پذیر شد. هدف سامسونگ و ودافون نشان دادن تاخیر بسیار پایین فناوری 5G بود تا بتوان در آینده نزدیک از این فناوری نوظهور برای هدایت از راه دور خودروها بهره گرفت.

این خودرو به سیستم  Designated Driver Teleoperation مجهز است. این فناوری می‌تواند بستری ارتباطی را میان وسایل خودران و غیرخودران فراهم کند. مانوئلا پاپادوپل، مدیرعامل شرکت Designated Driver در این رابطه عنوان کرد که با بهره‌گیری از فناوری 5G، می‌توان کمترین حد از تاخیر را تجربه و این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا بتوانند کنترل خودروها حتی در سرعت‌های نسبتا بالا را نیز در دست بگیرند.

همانطور که می‌دانید سامسونگ در سال 2019، از نسخه 5G گوشی هوشمند گلکسی اس 10 خود نیز پرده برداشت که از شبکه mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. امسال نیز این شرکت قصد دارد تا مدل 5G گلکسی نوت 10را روانه بازار کند که اگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از این فناوری فراهم باشد، می‌تواند برگ برنده‌ای بزرگ برای این اسمارت‌فون باشد.

 ...

سال گذشته، شرکت هیوندای از تصمیم خود برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در اتومبیل‌های خود خبر داد و امروز عرضه مدل سوناتا هیبرید این شرکت که مجهز به سقف خورشیدی است، در کره جنوبی آغاز شد.

چند سالیست که استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی خانه‌ها و سازمان‌ها فراگیر شده و اخیرا نیز برخی از شرکت‌ها همانند هیوندای تصمیم گرفتند تا از این پنل‌های خورشیدی برای شارژ باتری الکتریکی خودورهای هیبریدی خود استفاده کنند.

هیوندای که جدیدترین مدل سوناتا هیبریدی خود را به این پنل مجهز کرده، فروش آن را در کشور کره جنوبی استارت زده واحتمالا در آینده نزدیک به بازار دیگر کشورهای جهان ارسال خواهد شد. طبق گفته هیوندای، سقف خورشیدی این خودرو، می‌تواند ظرف مدت زمان 6 ساعت، شارژ دستگاه را بین 30 تا 60 درصد پر کند.

خودروهی هیبریدی همانند سوناتا از باتری‌هایی با ظرفیت کمتری نسبت به مدل‌های تمام الکتریکی برخوردارند و از این‌رو، سقف‌های خورشیدی می‌تواند برای دارندگان این اتومبیل‌ها بسیار مفید و کاربردی باشند.

البته هیوندای اولین شرکتی نیست که این ایده را عملی کرده است؛ خودروهایی همچون کارما رورو و تویوتا پریوس از این فناوری برای تامین شارژ باتری خود بهره می‌برند.

اگرچه استفاده از پنل‌های خورشیدی برای شارژ خودروها می‌تواند ایده جالبی باشد، اما محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. برای نمونه، هزینه این پنل‌ها نسبتا زیاد است و وزن خودرو نیز با این پنل‌ها افزایش خواهد یافت.از طرفی دیگر، سقف‌های خورشیدی به نور مستقیم خورشید نیاز دارند و ممکن است این نور در تمامی‌روزها قابل دریافت نباشد.

مدل هیبریدی سوناتا از موتور دو لیتری چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار است....

شرکت خودروسازی فورد رسما اعلام کرد که قصد دارد تا از پلتفرم خودروهای الکتریکی شرکت فولکس‌واگن موسوم به MEB برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی خود استفاده کند. این دو شرکت همچنین قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، خودروهایی مجهز به فناوری خودران Argo که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، تولید و به بازار عرضه کنند.

البته فورد پیش‌تر نیز از تمایل خود برای حضوری قدرتمند در صنعت خودروهای الکتریکی خبر داده بود و اکنون با اعلام رسمی‌این خبر، برای رقبای خود خط‌ونشان کشید. فورد اعلام کرد که با سوار کردن پلتفرم MEB بر روی خودروهای خود قادر خواهد بود تا در سال 2023، اتومبیل‌های تمام الکتریکی خود را روانه خیابان‌های اروپا کند.

در حال حاضر، پلتفرم MEB در محصولات الکتریکی فولکس‌واگن استفاده می‌شود که البته هنوز هیچ یکی از این خودروها به بازار عرضه نشده‌اند. اگر شرکت e.Go Mobile AG آلمان را کنار بگذاریم، فورد به عنوان اولین شرکت خارجی لقب می‌گیرد که معماری MEB در خودروهای خود به کار برده است.

این شرکت امیدوار است که بتواند در طی یک دوره زمانی شش ساله، بالغ بر 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را تولید کند. گفتنی است فولکس‌واگن از سال 2016، کار بر روی پلتفرم MEB را آغاز کرده و طبق پیش‌بینی‌های این شرکت، قرار است طی 10 سال آینده حدود 15 میلیون خودرو مجهز به این فناوری را به بازار عرضه کند. از جمله این خودروها می‌توان به ID BUZZ و I.D.3 اشاره کرد.

از طرفی دیگر، شرکت فولکس‌واگن حدود 2.6 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری هوش مصنوعی Argo اختصاص داده که از آن برای توسعه بیشتر اتومبیل‌های خودران استفاده خواهد شد. اکنون این دو شرکت قصد دارند تا در کنار یکدیگر، برای ارتقای بیشتر این فناوری تلاش و از آن در نسل جدید خودروهای الکتریکی خود استفاده کنند.

فورد و فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند که از این فناوری به صورت جداگانه برای تولید خودروهای الکتریکی خود بهره خواهند برد؛ اما هنوز هیچ جزییاتی در خصوص این خودروها از زبان مدیران این دو شرکت اعلام نشده است....

ایمیل و نام خود را برای عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت ایران , رسانه برخط فارسی زبان! وارد کنید . روزانه مهمترین خبرها و رویداد ها و مطالب سایت ایران برایتان ارسال میشود. این سرویس کاملا رایگان است !

ما 233 مهمان و 3 عضو آنلاین داریم

  • AdminSitte
  • شهریارillidan
ایجاد موضوع جدید در تالارگفتمان