وبگردی

۳ خوراکی که بمب ویتامین محسوب می‌شوند

image

اقتصاد نیوز:شاید شنیده باشید که ویتامین Dدر محافظت از سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از جدی شدن بیماری‌هایی مانند کرونا مهم است. از سوی دیگر ویتامین Cبرای مقابله با التهاب که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند بسیار عالی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، دریافت ویتامین Cکافی به دلیل داشتن فواید بسیار مهم است و ما باید به اندازه کافی از این ویتامین مصرف کنیم تا سطح تعادل سلامت بدن را حفظ کنیم. همچنین یکی از مهمترین آنتی اکسیدان‌ها در بدن است. آنتی اکسیدان‌ها وظیفه دارند تعادل تعداد رادیکال‌های آزاد را در بدن بررسی کنند. هنگامی که این سیستم از تعادل خارج شده باشد، سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر است. یک رژیم غذایی با غذا‌های پر از میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C. بهترین راه برای حفظ این تعادل است.

image

توت فرنگیفقط یک فنجان توت فرنگی لازم است تا مقدار روزانه توصیه شده ویتامین‌های ضروری را مصرف کنید. به علاوه، توت فرنگی مقادیر زیادی مواد مغذی دیگر با فواید اضافی نیز دارند. توت فرنگی حاوی منگنز است که برای سلامتی استخوان بسیار مهم است.

image

فلفل دلمه‌ای قرمزحدود نیم فنجان از این سبزی خام بیش از ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C. به شما می‌دهد. یک فلفل قرمز متوسط معادل تقریباً ۱ لیوان است، بنابراین اضافه کردن یک عدد فلفل دلمه‌ای داخل یک ظرف غذا حاوی بتا کاروتن زیادی است که برای سلامتی چشم بسیار مهم است.

image

بروکلی پخته شدهکلم بروکلی پخته شده نه تنها حاوی ویتامین C. است، بلکه سرشار از پتاسیم و آهن است. بخارپز کردن یا پختن بروکلی قبل از غذا راهی عالی برای به دست آوردن بیشترین مزایای بروکلی است.

این مطلب برایم مفید است

1 نفر این پست را پسندیده اند

منبع

مطالب جدید

مطالب تصادفی

دانلود قالبقالب رایگانقالب وردپرسقالب جوملااسکریپتقالب htmlطراحی سایتسایت ایران