ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد. ؛

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره نشست این فراکسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند، از اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

وی افزود: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خریدخدمت، حق‌التدریس‌ها، نهضت سواد‌آموزی، پیش‌دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور موارد مهم و مورد توجه نمایندگان است.

بیشتر بخوانید

نیک‌روش: هنوز سند ۲۰۳۰ در کشور در حال اجراستعارف: اطلاع دقیق داریم سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شوداختصاصی|اخطار مجلس به “آذری‌جهرمی” درباره اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس یکی دیگر از موارد مطرح‌شده در این جلسه بود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌ها از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ادامه داد: ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به‌زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش و پرورش به‌گونه‌ای که نیازها و برنامه‌های این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، انتظاری است که آقای حاجی‌میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین تأکید کرد: خدمت‌گزاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند، زیرا به‌عنوان نیروهای مؤثر در مدرسه مدنظر هستند، از سوی دیگر کمبود این گروه نیز در برنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی تصریح کرد: نمایندگان مردم معتقدند که زیر‌ساخت پیشرفت و تعالی کشور، آموزش و پرورش متعالی و بالنده است و اگر آموزش و پرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

همچنین محسن حاجی‌میرزایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالات نمایندگان اظهار داشت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان به فرهنگیان واگذار شود، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن آیین‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس و نهضتی تا پایان شهریور خبرداد، و اضافه کرد: عدالت آموزشی اولین اولویت است و کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی در دستور‌کار قرار می‌گیرد.

محسن حاجی‌میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبر داد و گفت: نظام رتبه‌بندی نیز در هیئت دولت در حال بررسی و آماده‌سازی است.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، جهت‌گیری به‌سوی آموزش‌های مهارتی تا  ۵۰درصد دانش‌آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.

محسن حاجی‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: بنده ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی و غیرصنفی نداشته و ندارم.